Ett perfekt piller...

I dagens stressiga samhälle klagar folk på att det är svårt att hinna med allt. Jag har den perfekta lösningen - ett piller som gör att man inte behöver sova! Tänk vad mycket mer man skulle hinna med om vi inte hade varit tvugna att sova bort 1/3 av våra liv.

Jag har kommit på lite andra bra saker med detta också. Kära par som säger "Du är det sista jag tänker på innan jag somnar och det första jag tänker på när jag vaknar" skulle då också få rätt i att de tänker på den andra heeeeeeeela tiden. putti nutt. Låtar som "Det vackraste jag vet" men Cecilia Vennergren, "Shut up and sleep with me" med Sin with Sebastian och "Beautiful Nightmare" (jag skulle bara vilja veta vad för slags dröm det är?) med Beyonce Knowles skulle kännas ännu mer B!

Vi skulle ha ett lite ärligare samhälle. Ett one-night stand skulle inte känna pressen över att behöva stanna kvar, barnen skulle veta att tomten inte fanns och vidskepliga människor som tror att det man drömmer om natten kan visa någon slags framtid, de skulle kunna ägna sig åt något annat.

Man skulle inte behöva vara trött - enkelt! Inte missa att gå av vid rätt busshållplats. Mer allvarligt skulle inte några bilolyckor orsakas på grund av trötthet...

Jag tror faktiskt att det är den där 1/3-delen vi behöver extra för visst hinner vi med ganska mycket ändå? I och med pillret skulle de klagoglada människorna isället börja missbruka "jag önskar att dagarna var längre"... vilket i alla fall låter lite mer positivt.

Tragiskt vore människor som började överdosera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0